Efectul imbratisarilor

Efectul imbratisarilor

Ai observat ca in timpul si dupa ce imbratisezi persoanele dragi ai o stare de bine? Oare cum se explica acea stare de bine? Stiai oare ca imbratisarile si „cuibaritul” declanseaza o reactie fiziologica in corp ce poate imbunatati sanatatea?

Imbratisarile sunt mai mult decat o forma de salut sau o forma de interactiune sociala. Ele pot fi o expresie de dragoste si afectiune, pot contribui la intarirea relatiilor si ne pot ajuta sa ne exprimam sentimentele. Ele pot fi de mai multe feluri, in functie de starea de spirit a persoanei respective sau de natura relatiei existente intre persoanele care fac acest gest.

Conform unui studiu efectuat pe cupluri, imbratisarile si dovezile de afectiune manifestate in mod constant duc la scaderea presiunii arteriale, reducand in acelasi timp nivelul hormonilor raspunzatori de aparitia stresului. Atunci cand imbratisarile sunt incarcate si cu afectiune, acestea pot intari sentimentul de siguranta si stabilitate perceputa in cuplu.

Cercetatorii sustin ca efectul pozitiv al imbratisarilor este cauzat de secretarea in corp a oxitocinei, supranumita si „hormonul dragostei”. Acest hormon este produs in glanda hipofiza si este cunoscut pentru sustinerea sentimentului de atasament.

Studiile au aratat ca oxitocina imbunatateste calitatea somnului, stimuland functia imunitara prin reducerea sau neutralizarea hormonilor de stres. Conform unui alt studiu efectuat in cadrul Universitatii Carolina de Nord, nivelul cortizolului, un hormon secretat de glandele suprarenale in conditii de stres, asociat cu cresterea tensiunii si a nivelului de zahar din sange, a scazut semnificativ cand persoanele participante la studiu au fost imbratisate de partenerii lor pentru minim 20 de secunde.

Efectul calmant al imbratisarii se datoreaza faptului ca frecventa cardiaca a celor care se imbratiseaza se reduce in medie cu 5-10 batai pe minut.

In timpul imbratisarii creierul elibereaza si dopamina, o substanta responsabila de starea de bine si de buna dispozitie.

Cu toate acestea, „efectul pozitiv apare doar in cazul in care oamenii au incredere unii in altii, in cazul in care sentimentele asociate sunt prezente reciproc si daca sunt trimise semnalele corespunzatoare. Daca oamenii nu se cunosc bine sau in cazul in care imbratisarea nu este dorita de catre ambele parti, efectele sale se pierd”, a explicat psihologul Jürgen Sandkühler.

Paul Zak, expert mondial in oxitocina, ne recomanda “cel putin 8 imbratisari pe zi pentru a fi mai fericiti si pentru a ne bucura de relatii mai bune”.

Desi atingerile sunt din ce in ce mai rare in societatea actuala, exceptand cele care au loc in familie si in relatia de cuplu, imbratisarile ne ajuta sa formam si sa intarim relatiile interumane.

Profita de aceasta ocazie si imbratiseaza o persoana iubita, o ruda, un prieten pentru ca acum stii ce efecte are asupra fiecaruia dintre noi.

Daca totusi acum nu ai pe cine sa imbratisezi, studiile arata ca si daca te imbratisezi singur, punand bratele in jurul tau, poti mari eliberarea de oxitocina.

Pentru a invata cum sa iti dezvolti starea de bine pe termen lung, te asteptam cu solutii in cadrul sedintelor de psihoterapie cu unul dintre psihoterapeutii din echipa noastra.

Daca nu poti ajunge la cabinetele noastre din Bucuresti sau Cluj, te asteptam pe www.gandestesanatos.ro, unde inregistrarea si primele 3 sedinte-lectii sunt gratuite.

NOU! Acceseaza gratuit primele 3 sedinte-lectii ale platformei de psihoterapie si dezvoltare personala online descarcand aplicatia GandesteSanatos din AppStore si GooglePlay. Daca doresti si interactiune cu un psiholog te poti inregistra gratuit pe www.gandestesanatos.ro.

Mult succes!

Psihoterapeut Mihaela Iote

0736 632 545

mihaela.iote@psihosolutii.ro

www.gandestesanatos.ro

www.psihosolutii.ro